نمونه گزارش حسابرسی | دستورالعمل گزارش نویسی حسابرسی و بازرسی نمونه جدید سال 1402 + دانلود PDF

نمونه گزارش حسابرسی مصوب سازمان حسابرسی بر اساس استانداردهای حسابرسی جدید 1402 – 1401

“دستورالعمل تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورتهای مالی” که بر اساس استانداردهای حسابرسی ۵۷۰، ۷۰۰، ۷۰۱، ۷۰۵، ۷۰۶ و ۷۲۰ به ترتیب تحت عناوین “تداوم فعالیت”، “اظهارنظر و گزارشگری نسبت به صورتهای مالی”، “اطلاع‌رسانی مسائل عمده حسابرسی در گزارش حسابرس مستقل”، ‏”اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل”، “بندهای تاکید بر مطلب خاص و سایر بندهای توضیحی در گزارش حسابرس مستقل” و ” مسئولیت‌های حسابرس در قبال سایر اطلاعات”، به‌روزرسانی شده است. برای دانلود نمونه گزارش حسابرسی به انتهای نوشته مراجعه کنید.

 

دستورالعمل شماره ۱۴۰۱/۱۸۳۹۵ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ سازمان حسابرسی در خصوص تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورتهای مالی

رعایت این دستورالعمل در مورد صورتهای مالی که دوره مالی آن از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۱ یا بعد از آن شروع می شود ، لازم الاجرا است. برای اطلاع از شرکتهای مشمول حسابرسی این مقاله را ببینید.

 

 گزارش حسابرسی چیست؟

گزارش حسابرسی، به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های حسابرسی، نماینده‌ی نظر حسابرس در مورد صحت و قابل اعتماد بودن صورت‌های مالی شرکت است که شامل نظر حسابرس در مورد وضعیت صورت های مالی شرکت است. به عبارت دیگر، ارزیابی از فعالیت های تجاری کامل شرکت است. این شامل نظر یک حسابرس مستقل در مورد صورت های مالی می باشد، مرجعی به چارچوب گزارشگری مالی که در تهیه حسابهای مالی استفاده می شود. در بسیاری از کشورها، شرکت های سهامی عام بر اساس قانون موظفند حسابرسی خود را سالی یکبار توسط حسابرس مستقل انجام دهند.

 

دانلود فایل PDF  و word

 

سایر موضوعات مرتبط با این مقاله را می توانید در صفحات زیر ببینید:

 

سعید خوشبخت - مشاور رسمی مالیاتی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • سیاوش 13 دی 1402 / 9:41 ق.ظ

    با سلام ضمن تشکر از بارگذاری مجموعه استاندارد حسابرسی در سامانه لطفا در صورت امکان پسوورد فایل و برام ایمیل فرمائید.

    با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *